Sword & Wizardry est un clone de la première édition (originale) de D&D et bien que les premières versions plus "archaïques" des jeux de rôle n'aient pas l'obsolescence (culturelle ou technologique) d'autres loisirs, dans ce cas précis, il peut paraître vraiment de la mortification ascétique que de s'imposer des règles où toutes les armes font les mêmes dégâts par exemple ou bien où il n'y a strictement aucune compétence.
Mais à l'occasion du jour d'appréciation collective de ce symbole de la Vieille Ecole, j'ai bien aimé ce petit récit de partie
I broke out my printout of Swords & Wizardry White-Box edition, and a level of the dismal depths and we rolled up characters using my variant races of Pygmy, Amazon and Cyclops.
The most unique part of the night was who the player were: my teen age son, my 14 year old son, my 12 year old daughter, my wife, and 5 month old son.
The baby played a Pygmy cleric that could only speak the pygmy language and by convenient coincidence my wife played the only member of the party able to communicate with him. Of course my baby boy couldn't read, write or roll dice at the time but he got involved by the emotion and excitement of the group and was involved. He got into the fights and amusingly enough argued with my wife at one point over the course of action in the game. It was a magical evening for the whole family made possible by Swords & Wizardry.
Si cela se trouve, les Pygmées seraient une race plus populaire que ces pauvres Halflings.
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